Monday, April 8, 2019

Matematik Membaca Buku


Kamu tidak perlu membaca berdasarkan berapa banyak muka surat atau berapa bab sehari. Kamu baca dan berhenti bila perlu, sesuai dengan masa dan kebolehan kamu. Skil membaca & pemahaman kamu akan meningkat perlahan-lahan (bagi saya, berhenti di setiap bab sangat membantu). Apa yang saya cuba sampaikan di sini ialah "Matematik Membaca" membuktikan bahawa membaca buku bukanlah suatu perkara yang sukar dan tabiat membaca boleh dipupuk sedikit demi sedikit.

Saya pernah berbicara tentang hal ini kepada seorang peniaga burger. Saya menulis "Matematik Membaca" ini pada bungkusan burger dan apabila dia melihat sendiri pengiraan ini ("Oh wow, macam tu ka?" respon dia), dia mula yakin. "Semasa kamu menunggu pelanggan, daripada kamu main games lebih baik kamu membaca buku." Saya berikan satu buku kepada abang burger :) ...buku Bukan Sekadar Tukang Kayu. Kempen membaca dan penginjilan serentak!


THINK BIG. START SMALL. GO DEEP.
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

They Click it A lot. [Top 7 last 7 Days]