Monday, May 25, 2020

Yesus Kristus Datang Untuk Memanggil Orang Berdosa (Matius 9:9-13)


Apabila Yesus Kristus mendengar kritikan orang Farisi tentang kenapa Dia makan bersama ramai pemungut cukai dan orang berdosa, Dia menjawab, “Orang sakitlah yang memerlukan tabib, bukannya orang sihat. Kajilah erti ayat ini: ‘Aku menghendaki belas kasihan, bukan korban sembelihan.’ Itulah maka Aku datang bukan untuk memanggil orang benar tetapi orang berdosa" (Matius 9:11-13)

Wow! "Aku datang," kata Yesus. Kita dilahirkan ke dunia, bukan pilihan kita sendiri; tetapi Yesus "datang" oleh kerana pilihan, misi dan kehendak-Nya sendiri. "Aku memanggil" kata Yesus. Ini menunjukkan inisiatif-Nya dan keinginan-Nya. "Aku datang... untuk memanggil... orang berdosa" kata Yesus. Siapa orang berdosa itu? Matius... dan termasuk KAMU dan SAYA juga #InjilMatius #ServeToLead #YesusTabibKita #BelasKasihanAllah #OrangBerdosaDipanggil #PenyelamatMesiasKristus  

Untuk mendengar, KLIK DISINI:

Atau Spotify > http://bit.ly/LegasiSpotify 


THINK BIG. START SMALL. GO DEEP.
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

They Click it A lot. [Top 7 last 7 Days]