Monday, January 13, 2020

Diberkatilah Mereka yang Murah Hati (Matius 5:7)



Suatu malam ketika saya sedang berjalan, saya melihat seorang orang tua bongkok melintas jalan. Saya tahu siapa dia ini, saya pernah beri dia makan dan bercakap dengan dia. Ketika itu, saya bergegas, jadi saya hanya sempat senyum dan lambai tangan. Dia angkat tangan dan cuba berkomunikasi tetapi saya jalan dengan laju. Satu, saya bergegas; dua, saya rasa dia hanya mahu bersembang kosong.

Untuk pengetahuan kamu, saya baru sahaja balik dari kedai minum dan membuat pengajian Alkitab Injil Matius. Saya tahu saya harus menunjukkan "belas-kasihan" atau "murah hati" (Matius 5:7) tetapi saya hanya bersimpati sahaja. Saya tidak bertindak. Pendek kata, saya TIDAK melakukan Firman Allah. Ini pengajaran bagi saya dan saya PERLU mendengar Firman Yesus lagi (setiap hari) dan meminta kuasa Roh Kudus-Nya untuk melakukan Firman Allah. Dalam kemanusiaan saya (ego, sombong, memberontak), saya tidak boleh. Tetapi dengan pimpinan Roh, saya boleh. Mari ikut saya dalam pengajian Alkitab #InjilMatius dan minta pimpinan-Nya 😊😉😬 #ServeToLead
_____________


THINK BIG. START SMALL. GO DEEP.

Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

They Click it A lot. [Top 7 last 7 Days]