Friday, October 25, 2013

Mengapakah Tuhan yang baik mengizinkan Penderitaan?



Mengapakah Tuhan yang baik mengizinkan Penderitaan?” Ini soalan lama. Empat ribu tahun lalu, seorang mangsa yang mengalami masalah peribadi, keluarga, dan kewangan telah berseru, “Adilkah Engkau bersikap sekejam ini, menghina ciptaan-Mu sendiri?” (Ayub 10:2-3, BM). Soalan ini masih ditanya. “Adakah Tuhan membenci saya? Sebab itu Dia membenarkan saya menderita? Mengapa saya dan bukan orang lain?

Jawapannya ada. Meskipun tidak lengkap, tetapi cukup memberi kita pandangan yang betul tentang penderitaan, dan sanggup menghasilkan yang baik dalam diri kita. Seterusnya buku ini menunjukkan bahawa syurga tidak semestinya menjawab segala soalan kita, ia memberi kita segala jawapan yang kita perlukan supaya terus percaya dan mengasihi Tuhan, yang memanggil kita semasa kita mengalami penderitaan.

Yang menulis buku ini,
Martin R. DeHaan II

Yang menggalakkan buku ini dibaca,
Richard Angelus
THINK BIG. START SMALL. GO DEEP.

Kamu ingin Memiliki Buku ini?
Saya ingin mengedarkan 3 buah buku (sahaja) ini kepada sesiapa yang tertanya-tanya atau ingin tahu “Mengapakah Tuhan yang baik mengizinkan Penderitaan?” (Hanya 40 muka surat). Apa yang kamu perlu buat ialah lakukan 2 langkah ini:

1) Tuliskan, “Saya ingin membaca buku ini kerana....
2) Beri nombor telefon & alamat rumah kamu untuk tujuan menghantar buku (sahaja)

Selamat Membaca!
Best Blogger Tips

1 comment:

  1. Saya ingin membaca buku ini kerana saya ingin tahu apakah jawapan Tuhan melalui Firman-Nya mengenai penderitaan [Amy Michael] Thank you Richard! God bless!

    ReplyDelete

They Click it A lot. [Top 7 last 7 Days]