Tuesday, July 28, 2015

Jesus, Nuan Meh Raja Pengidup Aku (Sapa dititih Nuan?)


[Jesus ngau bala murid ya] datai di nengeri Kapernaum, lalu leboh Hari Sabat Jesus mansang ngagai Kanisa, lalu belaboh ngajar. Orang mayoh alit bendar ati ninga utai ti di-ajar Iya. Iya enda baka sida pengajar Adat, tang Iya ngajar ngena kuasa. Leboh nya bisi siko lelaki ti dirasok antu mansang ngagai kanisa, lalu nyeraoh, ko iya, ‘Nama ti deka digaga nuan enggau kami, Jesus ari Nasaret? Kati nuan kitu deka ngerusak kami? Aku ngelala nuan: nuan tu seruan Allah Taala ti kudus!’ Jesus merintah antu, ‘Anang inggar, pansut ari orang tu!’ Antu nya ngusak orang nya, lalu iya nyeraoh sereta pansut ari orang nya. Orang mayoh bela alit ati, nya alai ko sida bejako enggau pangan diri, ‘Nama utai tu? Kati tu ajar ti baru? Orang tu bisi kuasa bejako enggau antu, lalu sida ngasi ka jako iya!’ Lalu berita pasal Jesus ngelekai jampat bendar di serata menoa dalam kandang Galili
(Mark 1:21-28, Berita Manah Ka Rebak Diatu).

Kelia aki-ini kitai agi ngayau. Bakani gaya pendiau orang Iban maya nya? Nyamai kini? Raja tauka ketua bisi, tang iya mega ngayah ke orang, ngasoh nyadi ulun iya… Udah Rajah Brooke datai, bisi nyamai mimit. Tu tau dibanding enggau kitai mensia. Kenyau ari penyalah Adam (ngau Hawa) kelia kitai diau dalam pemetang. Raja bisi, lalu megai kuasa. Iya jaoh jai ari Raja Kelia. Sapa? Sitan! Taja mayoh orang amat manah pendiau naka olih tang antu agi nanchang sida, ngasoh sida takut ka iya, nitih ka iya, miring ka iya, nundok ka iya.

Dalam Injil tu bisi orang ti dirasok antu jai, betungga moa enggau Tuhan Jesus Kristus. Nya meh dua iko Raja. Sapa menang? Tuhan Jesus! Sapa alah? Raja pemetang, antu Sitan. Sapa dipilih nuan ka Raja ari kedua-dua Raja nya? Enti nuan nitih ka Jesus, anang ngemesai ka diri baka Parisi ngumbai diri kering, badas, tang ngaku diri udu beguna ka kuasa Tuhan Jesus, udu ditanchang ngena rantai Raja Penyai.

Engka ka nuan 1) Agi takut ka mimpi jai, agi arap ka burong, pengaroh tauka manang; 2) Takut ka mayoh bengkah pemali baka pemali orang ti ngandong enggau pemali bukai; enggau 3) Utai ti lebih agi nanchang kitai iya nya perangai ti jai, ti enda sebaka dalam siko-siko, baka – sekeda selalu ka ngirup langkau, sekeda nyabong, tauka tegian main judi, pemula, jampat ringat, begedi, ka amat ngenyai ka tuboh diri, tauka tuboh orang, burok kerja, burok sembiang, enggau ka mayuh utai bukai agi. Tiap kitai sigi nemu perangi diri empu. Tu meh utai ti dikena ka Sitan nanchang ka kitai.

Anang bejako munyi tu: “Perangi nya enda olih dibuai. Sigi lekat ba aku baka rantai.” Bisi siko Raja ti nemu muka semua rantai nya. Iya udah parai lalu angkat idup baru kena Iya ngalah ka kuasa pemarai enggau semoa pengelemi. Enti kitai udu arap ka Iya, Iya ulih alu deka ngalah ka perangi burok nuan ti jai. Semoa utai ti nanchang kitai lebih-lebih agi – dosa enggau kuasa dosa – deka dikalah ka Iya. Kitai patut nyerah diri ngagai kuasa besai Iya awak ka Iya nyadi Raja dalam ati, dalam pendiau kitai. Siapa Raja nya? “Yesus ari Nasaret, seruan Allah Taala ti kudus”.

Sembiang
O Tuhan Yesus, aku nyerah diri ngagai Nuan: tuboh aku, semangat aku, ati aku, runding enggau pengawa aku. Nuan di ambi aku ka Raja pendiau aku. Enggau kuasa besai Nuan, O Tuhan Jesus, ibun meh aku. Amen.

THINK BIG. START SMALL. GO DEEP.
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

They Click it A lot. [Top 7 last 7 Days]